Moje iskustvo sa maturske večeri / mala matura /

By Anja Miii - петак, април 28, 2017

Tog ''kobnog'' septembarskog dana jedna sedmogodišnjakinja je čvrsto stezala majčinu ruku. Na nogama zvoncare, na glavi dve kike, u ustima nekoliko preostalih zubića. Naučila je prve brojeve i slova, prve jednačine i nejednačine. Postala je uspešna recitatorka i članica novinarske sekcije. Osam godina kasnije, sa svojih 1.60, stajala je u starkama i haljinici. Držala je diplomu u ruci i koračala ka sasvim novom periodu svog života. Sada, pet godina kasnije, želi da vam ispriča svoje iskustvo sa male mature. Jer, iako se strese kada pomisli na svoj izgled tog dana, ne misli da je previše odstupila od onoga što bi mogli nazvati lepim.


Pa, dovoljno je reći da me u tom periodu matura nije preterano zanimala. Nisam volela haljine, još manje štikle, nisam volela da se šminkam i sređujem i verujem da sam jedino ja ušla u maj potpuno nespremna, bez ikakve ideje o tome kako bih mogla da izgledam tog posebnog dana. Anja, mislim da je vreme da konačno kupimo nešto, ne možeš biti toliko nezainteresovana, rekla mi je mama. Pozvale smo moju, osam godina stariju, sestru od tetke, kako bi me ona usmerila i kako bi mi pomogla da konačno kupim nešto. Obišle smo sve moguće prodavnice. Bilo je haljina, ne mogu reći da nije, ali su bile suviše elegantne i svečane, a ja sam u tom periodu bila 24/7 u trenerkama i patikama. U izlogu jedne prodavnice, verovatno poslednje u nizu, ugledala sam (jarko) žutu haljinu, koja je bila vrlo neobična i ne tako elegantna. Nije mi se preterano dopala, ali je bila sasvim okej. Iskrena da budem, u tom momentu mi je bilo važno da konačno nešto kupim i da mamu ''skinem s vrata''. Par dana kasnije, ponovo smo špartale po prodavnicama, tražeći baletanke ili rimljanke koje će se slagati uz žutu haljinu. Znale smo da će to biti prava avantura, pa ko još pravi žute ili zelene baletanke? Na kraju, pošto nismo uspele ništa da pronađemo, ušle smo u Office Shoes, gde sam, verovali ili ne, kupila žute starke. Mama me je gledala u čudu. Zamišljala je da će njena ćerka izgledati kao princeza, a ispalo je sasvim suprotno. I tako sam završila sa haljinom, starkama i torbicom žute i sa bolerom i nakitom zelene boje. Sada sam toliko "očarana" svojom kombinacijom, da bi me bilo sramota da vam ubacim te fotografije. One su, nažalost, izgubljene onog momenta kada sam pre par godina deaktivirala stari Fejsbuk nalog, ali, verujte mi na reč, ništa ne propuštate. :) Moja frizura je bila niska punđa. Čak ni to nisam sama odabrala, već mi je mama preporučila, a ja sam bila u fazonu: okej, može, nije ni bitno. Na licu sam imala malo maskare i sjaja za usne i to je SVE. Nisam stavljala ni puder, ni senku za oči, ni bilo šta drugo, jer u to vreme jedva da sam i znala da nabrojim tri mejkap proizvoda.


Naša škola je podeljena u dve zgrade. Jedna je u jednom delu mesta i prilagođena je đacima od prvog do šestog razreda (kada krenu u sedmi, oni prelaze u drugu zgradu), a druga je u drugom delu mesta i ona je mnogo veća, tako da u nju idu svi đaci od prvog do osmog razreda. U manjoj školi je do nedavno postajala velika bina, u kojoj su se održavale razne priredbe, tako da je i svečanost uoči dodele diploma bila organizovana tamo, a i samo matursko veče je trebalo da se desi unutar iste. Kako smo poslednji čas imali u većoj školi, mi smo pešaka, jedni za drugima, morali da idemo do manje. Taman kad smo pomislili da je najgore onim devojčicama u štiklama, desila se kiša, tako da su mnogi trčali, retki su nosili kišobrane, pa je kolona postala sve, samo ne ujednačena. Nastao je čitav haos, ali je, sva sreća, kiša brzo prestala, pa je svečanost mogla da bude održana napolju.

Matursko veče smo, kao što sam pomenula, proslavljali u holu škole. Sve generacije pre i posle nas su matursko veče proslavljale u restoranima, u svečanoj atsmoferi, ali ne i mi... Baš te, 2012. godine, propisan je zakon po kome mali maturanti moraju da proslave maturu u okviru škole, a naš direktor se toga očigledno slepo držao. Imali smo bend, tako da je muzika bila dobra, ali smo večerali u školskoj kuhinji, s nogu, što je bilo stvarno loše. Hol škole je generalno bio veoma mali za sve nas, pa je i to pravilo problem. Međutim, bilo je lepo. Kada su oko vas ljudi sa kojima delite bezbroj uspomena i sa kojima ste odrasli, sve smetnje se nekako prevaziđu. :)

Matursko veče je okončano već u ponoć. Nakon toga smo mogli da odemo kućama, što sam ja i uradila, ili pak da odemo sa drugarima u neki kafić ili da prosto sedimo u obližnjem parku. Svako je odabrao ono što mu je najviše odgovaralo. Iskrena da budem, moglo je da traje malo duže, bar do 1 ili 2, ali pravila su pravila...


Ono što želim da vam kažem je da ne treba preterano da se opterećujete oko maturske večeri. To je noć koja dođe, bude lepa ili nešto manje lepa i prođe. Kada budete u mojim godinama, sećaćete je se po lepom, ma kakva bila. Biće vam smešna vaša odevna kombinacija, čudićete se svojim obrvama, lošoj šminki ili obući, ali moda se menja neverovatnom brzinom. Jedan komad odeće je danas aktuelan, a već sutra nije. Najvažnije su one uspomene koje nikada ne izlaze iz mode i koje se pamte do kraja života! :) Volela bih da mi pišete, mali maturanti ili oni koji ste to ranije bili. Šta se obukli/planirate da obučete i kako vam je bilo? 

Čujemo se uskoro!



POSTOVI U VEZI MATURE OD PRETHODE GODINE:

Šiti ili kupiti haljinu?
Šta da upišem?
Saveti u vezi maturske večeri

  • Share:

You Might Also Like

15 коментара

  1. Ove godine proslavljujem malu maturu, a haljinu sam još pre mesec dana sasvim slučajno pronašla u jednoj radnji u prolazu. Bila je jedina koju sam probala, i bila sam sigurna da je to to - baš onakva kakvu sam zamišljala. Ne previše svečana, ali opet elegantna, po mom mišljenju savršena za devojčicu od 14 godina. Što se obuće tiče, od tad kao luda tražim čipkaste starke svuda po gradu, u bilo kojoj boji, ali još uvek nisam bila uspešna, iskreno se nadam da ću i to pronaći. :D Za frizuru planiram nisku neurednu punđu, jer je to nekako u mom fazonu. Ne stresiram se toliko oko maturske većeri, to je ipak samo jedno lepo veče sa osobama s kojima sam provela 8 godina života, vredi biti pozitivan.
    I bravo za post, sigurna sam da si mnogima pomogla da shvate da matura u stvari nije ništa strašno, koliko god se to u ovom periodu činilo tako. :)
    I fotografije su divne *--*

    Introverted dreamer

    ОдговориИзбриши
  2. Ja tek sljedeće godine imam matursku večer, i kao što si ti spomenula, također sam i ja osoba koja zna nabrojati samo 3 makeup proizvoda, a haljine i štikle isto tako ne preferiram inače. Odlično napisan i zanimljiv post <33


    Chanceuse

    ОдговориИзбриши
  3. Draga Anjice, baš si me dotakla ovim postom! Evo već je godina prošla, a kao da je bilo juče. Žurila sam kako bih stigla sve da završim. Trči kod frizera pa trči kući, požuruj tetku samo kako bi stigla da me našminka. Navlači haljinu, obuvaj štiklice, maži ruke i noge svetlucavim losionom za telo. Haljina koju sam nosila bila je kraljevsko plave boje, sa crnim detaljima koju sam našla 10ak dana pre mature. I gledala sam je svakoga dana kako visi na ofingeru i čeka svoje vreme. Bila sam toliko uzbuđena što ću napookon završiti tu osnovnu školu! Proslava je bila takođe u školi, u velikoj trpezariji koju su bili uredili. Bilo je zaista lepo. Imali smo bend koji je svirao i pevao uživo i zaista je bilo lepo. To veče ostalo mi je u najlepšim sećanjima i uvek će biti jedna od najlepših noći u mom životu. ♥

    Milica's diary

    ОдговориИзбриши
  4. Odličan post! Jako zanimljiva i lepa priča, sa porukom na kraju, baš u tvom stilu. Ako hoćeš i imaš inspiraciju, možeš napisati još par postova o maturi, da bude nešto kao serijal! Pozdrav :*

    ОдговориИзбриши
  5. Jako lep post, draga. Mnogo mi se sviđa način na koji si opisala svoju maturu. Volela bih da vidim tvoju kombinaciju za maturu jer mi izgleda veoma privlačno. Što se tiče male mature, ne treba još da brinem jer sad 6. razred, i verujm da je mala matura još daleko.

    Novi post je na mom blogu: Music playlist #4 - April
    Ne zaboravi da se učlaniš u moj blog: laAdda

    ОдговориИзбриши
  6. Stvarno predivno, Anjice <33
    Slažem se, mala matura nije ništa 'toliko' posebno, a ono što smo tada radili i oko čega smo se nervirali kroz par godina će nam biti neverovatno smešno. Ipak, svakako je jedno lepo iskustvo i jedan od prvih događaja tog tipa u našim životima. :)

    ОдговориИзбриши
  7. Odlično napisano, Anja! Ja još imam punih godinu dana do polumature, tako da se ne sjekiram puno! :)

    lifella2.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  8. Mala matura se i ne pamti toliko, koliko velika, ipak veliku još nisam doživjela pa ne mogu mnogo pričati. Znam da je za mene mala matura bila poprilično okey, samo je i meni smetalo što je završena u ponoć, baš kao i u tvom slučaju. Valjda sam očekivala da će trajati duže. Sve u svemu divan post

    Delilah's Stories

    ОдговориИзбриши
  9. Hvala na savetima. Za oko pola godine mi je mala matura. Jedva čekam! :D

    Ko hoće follow for follow za blog, neka mi napiše u komentar: https://anasbloggerlife.blogspot.rs/2017/04/this-or-that-tag-much-random-questions.html I postavljajte pitanja za Q&A

    ОдговориИзбриши
  10. Ove godine imam malu maturu i stvarno sam uzbuđena a u neku ruku i uplašena, mada tvoj post je uspeo malo da me smiri, tako da Anjice hvala ti. Baš mi je žao što nemaš slika hehe, baš me zanima kako je sve to izgledalo. :D

    ОдговориИзбриши
  11. Verujem da ovde ima puno maturanata, posebno ženskog pola, tako da će im ovaj post sigurno dobro doći. Veoma je interesantan za citanje, a opet sa velikom dozom edukativnog sadrzaja. Slozila bih se sa tobom, ne treba se preterano uzrujavati oko cele stvari s tom maturskom veceri, jer nije bitno šta obučete već kako se u tome osecate i kako provetete vece. Sjajan post Anjice!

    Gotičarka

    ОдговориИзбриши
  12. Diivan post,ovo je prezanimljivo bilo za citat,a slike su fantasticne!
    Ako mozes posjeti moj blog gdje sam pisala o svom u putovanju u Bosnu :) ---> http://howaboutjourney.blogspot.hr/2017/04/bosnia-and-herzegovina-sarajevo-fojnica.html?m=0#comment-form

    ОдговориИзбриши
  13. Predobar post Anjicee <333
    Jao meni se uskoro bliži mala matura ,pa sam pod veeelikim stresom xD
    A još se više bojim prijemnog ahaha - pisi svoje utiske i o prijemnom haha <333

    Novi post: http://princezica111.blogspot.ba/

    ОдговориИзбриши
  14. Draga, post je predivan. Veoma si lepo napisala i upravu si. ljubac

    Pracenje za pracenje?

    https://style-ladies.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
  15. Ja sam nosila usku haljinu sa izrezima na bokovima, sa zmijskom sarom plavo-zelene boje. Otpozadi sam imala metalnu figuricu glave zlatnog tigra. U skladu s tim cnu torbicu za zlatnim lancicem i crne stiklice. Ofarbala sam kosu u zelene pramenove. Svi su bili udusevljeni. Moje drugarsko vece je bilo odlicno. Imala sam pratnju dva decaka, i plesala sam citavo vece sa BFFs.Vece za pamcenje. :) <3 :D

    ОдговориИзбриши