Vodič za pisanje sponzorisanih postova / saveti za blogere /

By Anja Miii - субота, мај 06, 2017


Brojni sponzorisani, a vrlo loše osmišljeni postovi, naveli su me da se pozabavim temom saradnji koje ostvaruju svi veći blogeri i jutjuberi. Smatram da je, kako za blogera, tako i za kompaniju sa kojom sarađuje, izuzetno bitno kako će proizvod koji se promoviše biti prikazan. Važno je pronaći način da post iliti video klip zainteresuje gledaoca, tj. čitaoca, kao i da proizvod bude predstavljen na najbolji mogući način. Otud je važno da sam proizvod bude u domenu onoga što blog prezentuje. Bilo bi sasvim neprirodno da ja, koja pišem lifestyle blog, počnem da recenziram šminku ili kozmetiku, koje, realno, nisu u domenu mojih interesovanja. Kako mnoge blogerke, mahom mlađe od mene, izuzetno greše i nazaduju upravo zbog pogrešnog pristupa, danas se bavimo sponzorisanim postovima i najboljim načinima za njihovo prezentovanje.

Prvi ''ozbiljan'' mejl stigao mi je za nešto manje od godinu dana od početka blogovanja. Ubrzo je stigao i drugi, potom treći i tako u nedogled. Saradnje su za mene u tom periodu predstavljale pravo blago! Zamislite tinejdžerku kojoj je ponuđeno da na blogu predstavi nekoliko odabranih stvari, koje će nakon toga ostati u njenom vlasništvu. Kako je vreme odmicalo, shvatila sam da me saradnje ne čine srećnom. Počinjala sam da ih odbijam. Bilo mi je mučno da se svako malo fotografišem i nisam volela da zapljuskujem svoj blog postovima koje ni sama ne volim da čitam. Vremenom sam počela da prihvatam određene saradnje da i naručujem stvari koje će moći da budu prezentovane na zanimljiv način. Nisam želela da naručujem nešto što ću nerado fotografisati i okačiti na svoj blog ili na Instagram. 

. Naučila sam da pažljivo biram na šta ću pristati i pod kojim uslovima. Primera radi - ne volim da čitam liste želja, otud i ne želim da se one pojavljuju na mom blogu. Kada mi izvesne kompanije zatraže da ih napišem, ja to odbijem. Prosto je - ne želim da ''kačim'' postove koji će mi omogućiti da dobijem par besplatnih krpica, a koje će mojim čitaocima dati do znanja da sam dosadna, da je moj blog dosadan i da je moj jedini cilj da ređam besplatnu odeću u svoj ormar. Da li će kompanija pristati da sarađuje sa mnom, bez obzira na to što odbijam da napišem listu želja, na njima je. Važno mi je da im pokažem da i ja imam svoje uslove, a ako uspemo da se nađemo na pola puta i na istim talasnim dužinama, sjajno! To ne znači da vi ne treba da pišete liste želja. Ako vam se to dopada i ako volite da ih čitate na drugim blogovima, sasvim je okej da ih ubacite i na svoj, ali nemojte da zbrzate, da postavite par sličica i ostavite linkove, već se potrudite da čak i ti postovi budu originalni i zanimljivi na svoj način.

Pažljivo biram šta ću poručiti. Uglavnom su to odeća, a povremeno nakit i stvari za dekoraciju doma. Ne volim da pišem o kozmetici, šminki i sličnom, iz prostog razloga što to nije u domenu mojih interesovanja. Kada poručujem stvari sa stranih sajtova, biram ono što ću moći da prikažem na najbolji mogući način. Često, pre nego što uopšte poručim, osmislim kakav bih post mogla da napišem i koji materijal će mi biti potreban. U skladu sa tim biram odeću, obuću, aksesoare, sitne stvarčice koje će ulepšati moje Instagram fotografije, koje će lepo izgledati u mojoj sobi itd. Dakle - važno mi je da od toga ne odstupam i da ne pristajem na saradnje sa kompanijama koje proizvode stvari koje nisu u domenu onoga što moj blog prezentuje već godinama.


Svaka stvar ima svoju priču. Teksas jakna nije samo bezlična stvar koju ćete fotografisati u kombinaciji sa farmerkama i patikama, već jakna koju ste, na različite načine i uz različite kombinacije nosili tokom života. Pišite o tome. Jastučnica može da vam posluži da napišete post o svojoj jutarnjoj rutini, komad nakita može da vas podseti na slavlje na kome ste se sjajno osećali itd. Dakle, osmislite priču, a taj komad odeće ili stvar pokušajte da uklopite u nju, tako da sve to bude vrlo lepo i skladno.

Ne morate sve da hvalite. Zapravo, treba da budete 100% iskreni. Kada vam se nešto dopada, svakako pohvalite. Kada vam se na dopada, obrazložite zašto je to tako. Predstavnici kompanije moraju da shvate da imaju posla sa osobom koja je objektivna i iskrena, a ne sa osobom koja će sve nahvaliti kako bi sličnu stvar dobila i sledeći put. Čak i ako nakon kritike više ne budu želeli da sarađuju sa vama, setite se da niste razočarali svoje čitaoce. Spasli ste ih bezvezne kupovine, a oni će nastaviti da vam veruju.

Držite se svojih planova, ciljeva i normi. Ne odstupajte od njih. Proizvode prikažite onako kako vama odgovara, a ne onako kako vam je naređeno. Dajte svoje ponude i ne pristajte na manje. Na kraju krajeva, njima je u cilju da sarađuju sa vama, jer će njihov komad verovatno godinama stajati na vašem blogu, a oni će na taj vid promocije potrošiti minimalnu količinu novca. Čak i ako ''na prvu loptu'' odustanu od saradnje, sigurno će se jednom vratiti. Možda brzo, a možda kada vaš blog još poraste i kada im vaši čitaoci postanu još poželjnija ciljna grupa.


Dakle, saradnje mogu biti zanimljive vašim čitaocima isto koliko su zanimljive vama. Važno je samo da se potrudite, da iskoristite svoju kreativnost i da ih prikažete na interesantan način. I ne zaboravite - ne pristajte na sve. Nekada drugi nauče da poštuju vaše norme i zamisli. Tako su danas veliki blogeri postali veliki. Poštovali su sebe i naučili su druge da im se prilagođavanju. 
SREĆNO!

  • Share:

You Might Also Like

12 коментара

  1. Potpuno si u pravu za sve što si napisala, hvala ti na nekim novim savetima 💙! Fotografije su divne 💙💙!

    ОдговориИзбриши
  2. Pošto nisam imala nikakva iskustva sa saradnjama, ovo mi je svakako od pomoći,ako se u budućnosti nađe neka.
    Jako koristan post! :)

    Minnah's Life

    ОдговориИзбриши
  3. Sjajan post, Anja! Slažem se u potpunosti sa tobom! Ja na svoj blog postavljam ono što mislim da je interesantno i što mislim da će se dopasti čitaocima. :)

    https://lifella2.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  4. Kao neko ko stalno sklapa saradnje i ko stalo piše sponzorisane postove, reći ću da mi se post baš dopao i da se slažem sa skorom svim napisanim gore. Saveti su ti odlični!
    Meni zahtevaju liste želja, neke odbijam, ali dosta njih prihvatim, jer sajtovi koje prihvatim zaista imaju odlične stvarčice u asortimanu, nešto što kod nas ne mogu naći i nešto što je kul i kvalitetno i za blog i za mene.
    U poslednje vreme trudim se da baš te liste budu interesantnije, pa ih radim i sastavljam na sajtu Polyvore. Mene takođe nervira (ne sviđa mi se, tačnije) kada vidim par sličica sa određenog sajta, u različitim bojama i veličinama, da se nijedna ne slaže uz drugu i dve rečenice teksta i ono čuveno 'kliknite na likove pliz' :D.
    Slažem se da neke predmete možemo ubaciti u neki post tipa Moja jutarnja rutina i/ili slično, a ne samo napisati skroz običan i dosadan haul sa mutnim i nezanimljivim slikama.
    Moj blog je fashion-beauty tako da najviše volim outfit postove i recenzije kozmetičkih proizvoda.
    Preterah, ali imala sam inspiraciju, ne zameri. ♥

    ОдговориИзбриши
  5. Анониман7. мај 2017. 12:02

    Mislim da si jako lepo napisala ovaj post. Moj blog imam već nekoliko meseci, i još uvek nisam imala saradnju sa nekim sajtom. Jednostavno se nikom nisam javljala, niti su se oni javljali meni. Na prethodnom blogu, sam imala nekoliko ponuda za saradnju, ali ja sam ih odbila jer tada nisam imala iskustva u pisanju takvih postova. Sada povremeno napišem neku wishlistu, međutim one nisu sponzorisane. Do sada sam ih pisala tako da postavim slike i postavim linkove, i to je to. Moja prva wishlista je bila veoma dugačka, ali mislim da je bila veoma zanimljiva. Kad sam videla da druge blogerke wishliste pišu sa linkovima i slikama, počela sam i ja da takor adim. Međutim, kad sam pročitala ovaj post, shvatila sam da je bolje da zabavim i zaniteresujem čitaoce, nego samo da skroluju kroz takav post i da samo ostave bezvredan komentar. Još jednom, jako lep post. Imam samo jedno pitanje. Jesi li prestala sa rubrikom Anja savetuje?

    ​Novi post je na mom blogu: My after schol ROUTINE
    Pratim te, pa ako do sada nisi - učlani se u moj blog: laAdda

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Planiram da joj se vratim, ali ne na isti način, već malo drugačije. Najverovatnije od kraja juna :)

      Избриши
  6. Apsolutno se slažem sa svakom navedenom tvrdnjom.
    Jako često mi se javljaju sajtovi koji od mene traže da pišem wishliste, međutim, ni jednu od njih nikada nisam prihvatila, a ono što me zaista fascinira jeste to što oni najčešće prihvate saradnju i nakon mog odbijanja. Što znači da se oko svega može dogovoriti, jer su ipak oni ti kojima je cilj da sarađuju sa nama. :)
    Sjajno si ovo napisala, draga moja <33

    ОдговориИзбриши
  7. Divan post Anja! Naravno da se slažem sa tobom. Sve ovo primjenjujem od ranije, ali smatram da nije dovoljno pa ću još obratiti pažnju. Hvala na ovom postu! :) ♥

    Novi post kod mene -> www.innisall.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  8. Divni savjeti draga,koji su od pomoći svakoj bloggerki!

    Ako već do sada nisi učlani se na moj blog: Princezica
    Pratim te :)

    ОдговориИзбриши
  9. Sjajan post Anja!Slažem se sa svime što si rekla.

    www.jovannaworld.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
  10. Bravo za ovaj post! Slažem se sa tobom da treba da imamo svoje kriterijume i da ako nekome ne odgovaraju ne treba da ih menjamo. Što se tiče lista želja, smatram da mogu biti korisne jer osoba koja ih piše prelista ceo sajt i izabere odeću koju smatra najboljom, a koja joj je potrebna ili generalno želi da je ima. To čitaocima uveliko ušteđuje vreme jer oni sami ne moraju da listaju sajt ukoliko im se nešto dopadne sa liste želja, a žele da naruče stvari sa sajta o kojem je pisano. Mada priznajem, nekad i nisu toliko zanimljive, pogotovo za osobe koje nisu zainteresovane za online kupovinu. :)

    The Fashion Spell | Instagram

    ОдговориИзбриши
  11. Hvala na svjetima i svaka čast na iskrenosti. Definitivno bih se složila s tobom, mislim da wishliste nisu nikom zanimljive, sama uvijek preskočim takve postove, a tvoje ideje za predstavljanje dobijenih stvari mi se jako dopadaju. Kao što i sama kažeš, ne mora to uvijek biti samo obično fotografisanje u vidu promovisanja, mogu to biti i neki postovi, u kojima ćemo pomenuti neki od dobivenih proizvoda. Uživala sam u postu i jako bih voljela da i ostale blogerice razmišljaju kao ti kada su u pitanju saradnje i promovisanje određenih proizvoda ♥

    Delilah's Stories

    ОдговориИзбриши